Tehtävänämme oli tutkia jonkin tapahtuman markkinoinnin keinoja ensimmäisestä julkaisusta itse tapahtumapäivään asti.
Valitsin kohteekseni Modern Sky Festivalin, joka järjestetään 28.-29.8.
"Modern Sky Helsinki täyttää 28.–29.8. Nosturin taakse piilotetun telakkamiljöön Aasian ja Pohjoismaiden vaihtoehtoskenen kätketyillä helmillä. Bändien lisäksi yleisöä hellitään upealla alueohjelmalla ja eksoottisilla ruokaelämyksillä."
Kuulin ensin tapahtumasta Facebookin kautta. Seuraamani korealaisesta kulttuurista julkaiseva ryhmä oli jakanut linkin festareiden face tapahtumaaan. Tapahtumasivulla lupailtiin aasialaista kulttuuria, ruokaa, artisteja ja paljon muuta. Liityin tapahtumaan ihan vaan piruuttaan, vaikka en ollut osallistumassa kuitenkaan.
Seuraavana päivänä tapahtuman sivuilla julkaistiin ensimmäinen esiintyjä, jonka mukana oli pieni esittely artistin taustoista ja musiikkityylistä. Seuraavana päivänä tuli taas uusi ja niin edelleen.
Modern Sky Festivalilla on myös omat nettisivut, instagram, twitter ja sähköposti. Kaikilla kanavilla on ollut aktiivista Viime keväästä asti. Uusia esiintyjiä on julkaistu pitkin kevättä ja kesää. Sissimarkkinointia harrastettiin tempauksessa, jossa helsingin jätkäsaareen oli piilotettu köttäsumma lippuja festareille. Tapahtumaa on myös mainostettu kohderyhmälle sopivissa tapahtumissa, kuten Turussa 13. kesäkuuta järjestetty K-con. Myös tapahtumaan osallistuvat esiintyjät näyttäisivät mainostavan itsekin tapahtumaa omilla sosiaalisen median kanavillaan
linkkejä:
Nettisivut
Facebook - sivu
Facebook - tapahtumasivu
Twitter
Instagram
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti